Seleri omformas under hösten 2024 och startar ett nytt företag, STOLT Lönebyrå. Seleri kommer fokusera på konsulttjänster och utbildning och STOLT Lönebyrå kommer erbjuda lönehantering.

Nu söker vi den första nyckelrollen. Är det du? Skicka in en ansökan redan idag!

Operativt Ansvarig Lönespecialist till STOLT Lönebyrå

Är du en skicklig lönespecialist, som vill ta nästa steg och söker en arbetsplats där ditt arbete verkligen gör skillnad? Vill du vara en viktig del av en byrå som värdesätter flexibilitet och samarbete? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!

Om oss:
STOLT Lönebyrå är en dynamisk och framåtlutande arbetsplats men som står stadigt i fungerande processer och rutiner. Vi strävar efter att skapa en miljö där varje medarbetare trivs och kan utvecklas och vi är stolta över att erbjuda en flexibel och öppen arbetsmiljö som bygger på tillit och respekt. Vi brinner för att erbjuda en kvalitativ lönetjänst till våra kunder och arbetar aktivt med att ständigt utvecklas och ligga i framkant.

Nu går vi in i en expansiv fas och söker därför en operativt ansvarig lönespecialist som tillsammans med ägarna vill utveckla STOLT Lönebyrå att bli en ledande lönebyrå i Sverige.

Din roll:
Som operativt ansvarig lönespecialist hos oss kommer du att spela en viktig nyckelroll i vårt team och företag som du kommer vara med och bygga upp.

Dina huvudansvarsområden inkluderar:

  • Hantering och bearbetning av löner för våra kunder
  • Säkerställande av att alla löner betalas ut korrekt och i tid
  • Rådgivning och stöd till kunder i lönerelaterade frågor
  • Kontinuerlig förbättring av våra löneprocesser och rutiner

Ansvar för den operativa driften av företaget som inkluderar:

  • Leda och utveckla medarbetarna
  • Strategiskt arbeta för att utveckla STOLT Lönebyrå
  • Ansvar för att byrån följer SALKs riktlinjer för att vara en auktoriserad byrå

Varför STOLT Lönebyrå?

Hos STOLT Lönebyrå erbjuder vi något unikt:

  • Flexibel arbetstid: Påverka dina egna arbetstider och ta semester när det passar dig, så länge det inte påverkar kollegorna negativt.
  • Ingen hierarki: Hos oss finns inga fancy titlar; vi värderar prestation och resultat över allt annat. Du har friheten att äga dina arbetsområden och fatta beslut som leder till de bästa resultaten.
  • Samarbete och stöd: Vår kultur bygger på att täcka upp för varandra och aldrig lämna en kollega i sticket.
  • Balans och förtroende: Vi tror på lagen om “det jämnar ut sig” – finns det inget att göra, ta ledigt, men när det finns jobb, arbeta tills det är klart.

Vem är du?
Vi ser att du är en driven person som vill utvecklas och ta nästa steg i karriären. Du är erfaren inom lön och tycker att branschen är kul och har utvecklingspotential. Kanske bor du inte i Värmland i dag men har en längtan till det liv Värmland har att erbjuda. Vi tror att du är en person som utvecklas av att se andra människor att blomstra och vi vill att du som ledare ska ha förmågan att entusiasmera och engagera dina medarbetare för att leverera en kvalitativ lönetjänst till våra kunder.

Vi söker dig som har:

  • Relevant utbildning inom lön och minst 3 års erfarenhet av lönehantering
  • Auktorisation inom lön från SRF eller behörighet att söka auktorisation
  • Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Agda
  • Erfarenhet av personalledning och ansvar över operativ drift
  • Förmågan att arbeta självständigt och ta eget ansvar
  • En positiv inställning och god samarbetsförmåga
  • Förståelse för arbetets tydliga toppar, dalar och absoluta deadlines och du är fine med att förberedelserna inför jul och midsommar kan komma i kläm
  • Som värdesätter ledighet och balans i livet men som vet att det är först när alla löner är på banken som det kan ske och för att komma dit kan det ibland kräva en större arbetsinsats
  • Ett driv att vilja vara med och utveckla en lönebyrå i tillväxt för att möta framtidens utveckling, våra kunders behov och dina kollegors engagemang

Tjänsten är på 100% med placering på natursköna Hammarö i Värmland. Start 1 september eller efter överenskommelse.

Ansökan:
Är du redo att bli en viktig del av vårt team? Skicka in din ansökan till oss idag men senast den 28 juli. Ansökan skickas till cecilia@seleri.se. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig och att tillsammans skapa en arbetsplats där alla känner sig stolta över att vara en del av STOLT Lönebyrå!

Inga nya inlägg från Facebook att visa