Vi söker en löneassistent

Vår löneassistent
Vi ser framför oss att du är en trygg och stabil person med energi som du gärna delar med dig av. Vi vill att du ska uppskatta och vara en del i vår familjära känsla och det finns en drivkraft hos dig att leverera till högsta kvalitet. Vi tror att du känner att detta jobb är ditt nästa steg i karriären.

Om företaget
Seleri är en familjeägd, väletablerad, innovativ lönebyrå på Hammarö som drivs utifrån värdegrunden Rätt lön i Rätt tid till Rätt kvalité. Vi brinner för att erbjuda en högkvalitativ lönetjänst och vi strävar alltid efter att överträffa våra kunders förväntningar. Seleri startade för nio år sedan och våra kunder är företag runt om i Sverige i olika storlekar och branscher.

Hos oss möts du av ett välkomnande kontor, härliga kollegor och ett dynamiskt företag. Tillsammans med vår personal skapar vi företaget och våra leveranser. Vår högsta prioritet är att du ska trivas och utvecklas på jobbet och ditt självledarkap är något vi arbetar med löpande för att du ska stärkas i din roll hos oss.

Om tjänsten
Vi söker en engagerad löneassistent som delar vår passion för noggrannhet, administration och som gillar att jobba i ett högt tempo där mycket händer samtidigt.

Som löneassistent på Seleri kommer du spela en viktig roll där du arbetar teambaserat och nära dina kollegor för att tillsammans se till att processen kring löneadministrationen fungerar så smidigt som möjligt i alla led. Du är spindeln i nätet som bidrar till att skapa en hög kvalité till våra kunder. Rollen innehåller även varierande uppgifter kring övrig administration inom företaget.

Vi arbetar efter vår Selerimetod som innebär att vi jobbar integrerat i varandras arbetsuppgifter i alla våra processer. Vi arbetar tillsammans som ett tight team i en snabb och effektiv miljö för att möta deadlines och krav.

Du kommer arbeta med att hantera löneunderlag från våra kunder, kvalitetssäkra innan leverans, framställa rapporter och underlag från vårt system, hantera mail och telefonsamtal samt underhålla våra interna system. Det finns struktur och rutiner satta för arbetsuppgifterna du kommer hantera men det finns även möjlighet att utveckla tjänsten då vi ständigt arbetar för att förbättra våra processer.

Tjänstens omfattning är 90-100%.

Om dig
För att trivas som löneassistent hos Seleri ser vi framför allt att du har god administrativ kompetens med starka organisatoriska färdigheter och kan hantera olika administrativa uppgifter. Du har lätt för att arbeta med siffror och har förmågan att hantera ett högt tempo där du trivs i en snabb arbetsmiljö och kan prioritera och leverera även under press. Det är viktigt att du är noggrann, uppmärksam på detaljer och att du alltid strävar efter att leverera ett korrekt arbete.

Du är jordnära, kommunikativ, självgående, driven och har en stark arbetsmoral. Vidare är du initiativtagande och trygg i att ta ansvar över uppgifter. Det är också viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad. Under vissa perioder i månaden är arbetsbelastningen stundtals hög, så du trivs att arbeta i ett högt tempo där många saker sker samtidigt mot en tydlig deadline och du trivs i att arbeta i en dynamisk miljö, nära dina erfarna och kompetenta kollegor.

Du är även strukturerad, metodiskt och prioriterar hög kvalité, vilket är något som du både tycker om och vill jobba med. Lägg där även till att du är lättlärd, nyfiken och gillar utveckling.

Övrigt
Vi erbjuder våra kunder en digital löneadministration och arbetar i lönesystemet Agda PS.

Vi kommer framöver utveckla vårt digitala arbete, främst med vår kommunikation. Detta ser vi går att kombinera med denna tjänst, så har du erfarenhet av extern kommunikation är det ett plus.

För oss är din inställning och dina personliga egenskaper viktigast och vi kommer lägga stor vikt på att hitta den person som kommer trivas bäst hos oss.

Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. I denna rekrytering tillämpar vi bakgrundskontroller och arbetsprover kommer genomföras innan anställning.

Om processen
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Fjellman Fredholm på 054-52 46 40 eller cecilia@seleri.se. Ansökan mailas till cecilia@seleri.se.

Välkommen med din ansökan senast den 22 december 2023. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Inga nya inlägg från Facebook att visa